Een logo van eigen hand waarbij ik mij liet inspireren door de vele rotsschilderingen vanuit het noordwesten van Europa.
Eerst wilde ik het simpel houden. Een mannetje met een speer...klaar. Het hoeft er niet strak uit te zien. Gewoon één die het liefst 30.000 jaar geleden door één van onze voorouders op een rots is geschilderd. Dat draagt ook een mooie symboliek uit voor mijn bedrijf. Ik had een paar selecties gemaakt, maar toch was ik niet tevreden. Misschien een mannetje met een bijl dan? Of een hertachtige? Daar heb ik wel iets mee. Mijn oude hond heeft ooit eens een bot van een reuzenhert gevonden en ik heb een paar weken tussen de Sami's in Lapland geleefd waarvan sommige nog van de rendierhouderij leven. Maar ook daarmee was ik niet tevreden.
Het resultaat is een rendierjager, ook wel jager-verzamelaar, uit het jong-paleolithicum. In deze periode trokken zij als nomaden over de toendra's de kuddes rendieren, die toentertijd zelfs nog in Nederland aanwezig waren, achterna. Deze periode luidde het tijdperk van de moderne mens in en het was toen dat de speerwerper, wat in het logo is verwerkt, werd uitgevonden. Met deze uitvinding konden de rendierjagers hun speer nog verder werpen. De naam Outback refereert naar de Aboriginals van Australië waar sommigen nog steeds als jager-verzamelaars leven en ook nog jagen met de speerwerper. Het zijn de leefgewoontes en de daarbij behorende kennis van de jager-verzamelaars wat mij inspireert en vandaar dit logo.